آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۸
جامعه
۱۷

جذب 25 هزار حامی جدید برای ایتام کمیته امداد

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از جذب 25 هزار حامی جدید برای ایتام تحت حمایت این نهاد همزمان با روز شهادت حضرت علی(ع) پدر ایتام و اجرای ویژه طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت: تعداد حامیان طرح اکرام ایتام به بیش از 775 هزار نفر رسید.

به گزارش ایسنا، سعید ستاری افزود: به طور متوسط هر یتیم تحت حمایت بیش از سه حامی دارد و بر مبنای آمار موجود ماهانه علاوه بر کمکهای دولت، مستمری و کمک های مردمی صد هزار تومان از کمک های حامیان بهره مند می شوند. ستاری با بیان این که تهرانی ها یتیم نوازترین شهروند کشور هستند، ادامه داد: ایتام تهرانی بیش از 10 هزار حامی دارند که ماهانه بیش از 200 هزار تومان دریافت می کنند و نیاز سنجی و برنامه ریزی بر اساس نیاز فرزندان نیز از سوی این نهاد صورت می گیرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که این نهاد مدیریت مالی خانواده های تحت حمایت و تامین آتیه فرزندان ایتام و نظارت بر فعل و انفعالات مالی خانواده ها را برعهده دارد، یادآور شد: وجوه پرداختی از سوی حامیان به حساب ایتام در کمیته امداد امام(ره) واریز و مبالغ عینا و دقیقا در اختیار ایتام قرار می گیرد که قابل رصد از طریق این نهاد و ارتباط حامیان با ایتام امکان پذیر است.