آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۸
جهان
۶

اجساد 251 مسافر هواپیمای مالزیایی پیدا شد

سازمان دولتی اوضاع اضطراری اوکراین اعلام کرد تا بیست و یکم جولای (دیروز) اجساد 251 نفر از قربانیان سقوط هواپیمای مالزیایی در محل سانحه کشف شده است؛ این اجساد به ایستگاه راه آهن تورز منتقل و در واگن های سردخانه دار قرار داده شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از نووستی، سازمان دولتی اوضاع اضطراری اوکراین اعلام کرد تاکنون زمینی به مساحت 1200 متر مربع در صحنه سقوط هواپیمای مالزی مورد بازرسی قرار گرفته است. هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 مالزی که در حال پرواز از آمستردام به کوالالامپور بود، پنجشنبه شب در استان «دونتسک» واقع در شرق اوکراین سقوط کرد و تمام 298 سرنشین این هواپیما که بیشتر آنها هلندی بودند، کشته شدند. مقام های اوکراین، جدایی طلبان شرق این کشور را به سرنگونی هواپیما متهم کرده اند، اما آنها تاکید می کنند تجهیزاتی که بتوانند هواپیما را در چنین ارتفاعی سرنگون کنند، در اختیار ندارند. در همین رابطه اعلام شد گروهی از کارشناسان هلندی برای شناسایی اجساد کشته شدگان راهی این کشور شده اند. نخست وزیر هلند نیز گفته است بازگرداندن اجساد به کشور، اولویت اول وی در پیگیری سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی است.

روز یکشنبه نیز یکی از رهبران جدایی طلبان حامی روسیه در اوکراین اعلام کرد جعبه های سیاه هواپیمای خطوط هوایی مالزی پیدا شده و در اختیار جدایی طلبان قرار دارد. بعد از اعلام این خبر جدایی طلبان گفتند در منطقه آنها فرد کارشناسی وجود ندارد که بتواند این جعبه های سیاه را مورد بررسی قرار دهد. در نهایت تصمیم گرفته شد این جعبه های سیاه به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) تحویل داده شود.