آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۹
اقتصاد
۴

تسهیل ضوابط بهره مندی شرکت های بورسی از معافیت مالیاتی

با تصویب شورای عالی بورس، ضوابط بهره مندی شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه از سقف معافیت مالیاتی، تسهیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در جلسه شورای عالی بورس که به ریاست وزیر اقتصاد، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، مقرر شد در مواردی که نماد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، به دلیل ابهامات اساسی خارج از حیطه اختیار و عملکرد شرکت، متوقف می شود، ضریب شناوری شرکت فقط براساس روزهای معاملاتی نماد شرکت محاسبه شود.

با این مصوبه، ضمن افزایش ضریب شناوری شرکت ها، تعداد بیشتری از شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول بهره مندی از سقف معافیت مالیاتی خواهند شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش تفصیلی درباره نقش بازار سرمایه در تامین مالی و خروج از رکود اقتصادی، نقشه راه بازار سرمایه در این باره به تائید شورا رسید.

شورای عالی بورس در جلسه خود، همچنین طرح آزادسازی سهام عدالت، در قالب راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را در صورت تائید سایر مراجع ذیربط، بلامانع دانست.

شورای عالی بورس در این جلسه مقرر کرد شرکت فرابورس ایران در همکاری با بانک مسکن، راهکارهای لازم برای ایجاد تعادل در بازار اوراق تسهیلات مسکن را اتخاذ کند.تصویب دستورالعمل تشکیل کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس، از دیگر تصمیمات جلسه روز گذشته شورای عالی بورس بود.

عرضه نامحدود میعانات گازی در بورس انرژی؛ بزودی

در همین حال، مدیرعامل بورس انرژی گفت: با آماده شدن زیرساخت ها، عرضه نامحدود میعانات گازی در بورس انرژی بزودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، علی حسینی با اشاره به عرضه میعانات گازی پالایشگاه ایلام در سال گذشته اظهار کرد: از تیرماه امسال پالایشگاه خانگیران هم روزانه یک هزار بشکه از این محصول را در بورس انرژی عرضه می کند، ضمن این که بزودی بورس انرژی میزبان عرضه میعانات گازی پارس جنوبی خواهد بود.وی افزود: ساخت تاسیسات و زیرساخت های مورد نیاز در مبداء بندرعباس که از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال احداث است بزودی پایان خواهد یافت.وی تصریح کرد: هر زمان که امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به بورس انرژی آمادگی خود را برای عرضه اعلام کند ما نیز بلافاصله عرضه ها را آغاز خواهیم کرد.

مدیر عامل بورس انرژی افزود: طبق توافق های انجام شده حجم عرضه نامحدود خواهد بود که امیدواریم بتوانیم تقاضای موجود در داخل کشور را به طور کامل تامین کنیم.