آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۹
جامعه
۱۷

راه اندازی رشته های جدید کار دانش

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در صورت اعلام نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، راه اندازی رشته های جدید در دستور کار قرار می گیرد، گفت: این کار در حال انجام است و امسال رشته های مختلف به روزرسانی یا راه اندازی می شود.

مهندس مصطفی آذرکیش در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که 440 هزار دانش آموز در پایه دوم و سوم در شاخه کار دانش تحصیل می کنند، اظهار کرد: امسال نیز متناسب با آنچه اسناد فرادستی و تکالیف قانونی مشخص کرده، دستوراتی در جهت توسعه مراکز کار دانش به استان ها ابلاغ شده است.

وی به انعطاف شاخه کار دانش در زمان، مکان، محتوای اجرا و پوشش صد در صدی ایجاد شده در تمام نقاط کشور اشاره و عنوان کرد: امر توسعه متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش، شرایط استان ها و نیاز ملی و منطقه ای در سال جدید صورت می پذیرد.

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از سیاست ها برون سپاری و استفاده از ظرفیت خارج از آموزش و پرورش متناسب با نیاز بازار کار و در جهت ارتقای بهره وری است. بر این اساس سعی می کنیم مشارکت هایی را در تجهیز و آموزش جلب کنیم.

آذرکیش با اشاره به این که در شاخه کار دانش شرایط آموزش تعاملی و تقاضامحور است، اظهار کرد: تفاهم نامه های خوبی با وزارتخانه ها و نهادهای ذی ربط در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در حال تدوین یا انعقاد است.

به گفته وی، در مجموع بیش از 260 رشته در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات وجود دارد.