آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
صفحه آخر
۱۲

اوج گیری اعتراض های مردمی علیه جنایات هولناک اسرائیل در غزه

موج اعتراضات مردمی در سراسر جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ها، شهروندان انگلیسی با ادامه تظاهرات خود علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ضمن محکوم کردن این تجاوزات و موضع دولت انگلیس در قبال آن، خواستار توقف قتل عام مردم مظلوم غزه شدند.

تظاهرکنندگان که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده بودند خواستار لغو محاصره غزه و محاکمه سران اسرائیل شدند. در ایتالیا، اتریش، یونان، هلند، بلژیک، فرانسه، هند، پاکستان و کشورهای دیگر نیز تظاهرات گسترده ای صورت گرفت و مردم این کشورها نیز خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند.در فرانسه تظاهرکنندگان حامی فلسطین که توسط نیروهای پلیس دستگیر شده بودند به حبس محکوم شدند.مردم ترکیه نیز همزمان با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شدند.

در هند نیز مردم تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و احزاب سیاسی هند تهدید کردند همزمان با روز جهانی قدس کنسولگری رژیم صهیونیستی در دهلی نو را تصرف می کنند.

در فلسطین اشغالی نیز صدها تن از اسرائیلی ها در اعتراض به ادامه خشونت ها در نوار غزه در میادین تل آویو تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند.اسرائیلی ها با در دست داشتن تصاویر سربازان و افسرانی که در جنگ کشته شده اند خواستار توقف هر چه سریع تر جنگ علیه غزه شدند.رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد اسرائیل باید هر چه سریع تر قتل عام در غزه را متوقف کند.