آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
صفحه آخر
۱۲

شهر بنغازی لیبی در آستانه سقوط قرار گرفت

همزمان با افزایش درگیری ها در «بنغازی» که 30 کشته و 90 مجروح برجای گذاشت، فرمانده کل نیروهای ویژه منطقه از ارتش و مقامات لیبی خواست برای جلوگیری از سقوط «بنغازی» توسط گروه های تروریستی، وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری ها، درگیری میان شبه نظامیان اسلامگرا و نظامیان طرفدار «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش در شهر بنغازی لیبی شدت گرفت، به طوری که شمار تلفات درگیری های جدید به 30 نفر و مجروحان نیز به 90 تن رسید و نبرد همچنان ادامه دارد.

به نظر می رسد که شبه نظامیان اسلامگرا در این نبرد دست برتر را دارند، به طوری که، سرهنگ «ونیس بوخماده» فرمانده کل نیروهای ویژه بنغازی از ارتش و دولت درخواست کمک کرد.

بوخماده طی بیانیه ای اعلام کرد: از همه یگان های نظامی منطقه شرقی می خواهم برای دفاع از بنغازی و نابودی گروه مسلح، به سوی این شهر حرکت کنند. بوخماده همچنین، از رئیس ستاد و فرمانده عملیات ارتش لیبی خواست هر چه زودتر برای نجات شهر از سقوط به دست تروریست ها وارد عمل شوند.

در حال حاضر تنها بخشی از ارتش لیبی که خود را حامی حفتر می دانند، در بنغازی با تروریست ها می جنگند.

بوخماده همچنین از «عبدالله الثنی» نخست وزیر لیبی و همه انقلابیون این کشور خواست موضع خود را نسبت به تروریست های فعال در بنغازی مشخص کنند.

شهر طرابلس نیز طی روزهای گذشته ناآرام بود؛ علت این ناآرامی، درگیری میان مهاجمان (شبه نظامیان شهر مصراته) و مدافعان فرودگاه بین المللی بود. طی این درگیری تاکنون 53 تن کشته و135 نفر مجروح شده اند.

عناصر مسلح «انصار الشریعه» که در بنغازی با حامیان حفتر می جنگند، گرایشات افراطی دارند و به شبکه القاعده نزدیک هستند.