آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

مصرف برق در کشور 4 درصد افزایش یافته است

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: بررسی ها نشان می دهد امسال میزان مصرف برق در پیک مصرف سه تا چهار درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

«علیرضا احمدیزدی» در گفت وگو با ایرنا در سمنان افزود: پیش بینی شده بود پیک بار مصرف در سال جاری به50 هزار مگاوات برسد که در صورت تحقق این امر، برق مصرفی نسبت به سال قبل از رشد 10 درصد برخوردار می شد.

وی با بیان اینکه امسال هنوز به 10 درصد افزایش مصرف نرسیده ایم افزود: با همکاری مشترکان برق در کشور تاکنون سه تا چهار درصد رشد مصرف در کشور اتفاق افتاده است. وی با تاکید بر اینکه در تولید برق در کشور مشکلی نداریم و برق تولیدی جوابگوی نیاز مصرف بوده است، گفت: هفته قبل به تولید47 هزار و 300 مگاوات تولید برق در کشور رسیدیم.

احمد یزدی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف برق توسط مشترکان تاکید کرد و اظهار داشت: در زمان اوج مصرف، سامانه های سرمایشی بین چهار تا پنج هزار مگاوات برق مصرف دارند. معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر عنوان کرد: مشترکان خانگی اگر الگوی مصرف برق را رعایت کرده و میزان مصرف را کاهش دهند، مشوق هایی برای آنها مدنظر گرفته شده است.

احمد یزدی خاطرنشان کرد: مشترکان صنعتی علاوه بر تخفیف تسهیلات تعمیرات که اجرا شده می توانند از سایر تخفیف ها بهره بگیرند. وی ادامه داد: مشترکان کشاورزی نیز که در سه ماه تابستان مصرف خود را از ساعات پیک به ساعت های دیگر شبانه روز انتقال دهند از پرداخت هزینه مصرف برق معاف می شوند. این مقام مسئول افزود: برای سایر مشترکان نیز تخفیف هایی در نظر گرفته شده که منتظر ابلاغ بخشنامه مزبور هستیم که هرچه زودتر بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس بندها و دستورالعمل های این بخشنامه اجرا کنیم.