آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

گرامیداشت یاد و خاطره خلبان شهید عباس دوران در شیراز

همزمان با سی ودومین سالگرد شهادت «خلبان عباس دوران» طی همایشی با عنوان «یاد آسمان» یاد و خاطره این شهید دفاع مقدس گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین با اشاره به رشادت های شهدا گفت: شهدا افتخارات کشور ایران هستند که شهید عباس دوران، یکی از افتخارات استان فارس و ملت ایران است.

احمد همتی افزود: شهید عباس دوران یک قهرمان ملی است که باید برای معرفی بیش از پیش شهدا و شخصیت ها و بزرگان کشورمان به عموم مردم داخل و خارج به ویژه نسل جوان تلاش شود.

وی افزود: کسی گمان نمی کرد که در جنگ نابرابر ایران و عراق، رزمندگان اسلام با سلاح ایمان و اخلاص به پیروزی نایل آیند، اما این مهم با رشادت ها و دلاورمردی رزمندگان و شهدای ما حاصل شد.

بر اساس این گزارش، پویانمایی (انیمیشن) ویژه شهید عباس دوران با عنوان «عباس» با حضور رضا میرکریمی کارگردان این پویانمایی در شیراز رونمایی شد.

این پویانمایی در حاشیه همایش «یاد آسمان» برای نخستین بار پخش شد.

رضا میرکریمی کارگردان پویانمایی «عباس» در این آیین گفت: نمایش عمومی پویانمایی «عباس» در زادگاه عباس دوران و با حضور خانواده وی افتخار ارزشمندی برای من است و این مهم بعد از 32 سال در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده است که این تلفیق ها بی حکمت و تصادفی نیست.