آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

پارک های جنگلی به نام شهدا در کشور ایجاد می شود

مشاور مجری طرح ملی توسعه پارک های جنگلی و درختکاری حاشیه جاده های کشور گفت: در اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پارک های جنگلی به نام شهدا در کشور ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا علیرضا هدایتی، در بوشهر افزود: این طرح بر اساس توافقنامه بین رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرا در می آید. وی اضافه کرد: بر اساس این توافقنامه جنگل های دست کاشت به تعداد شهدا و یا مضربی از شهدای هر استان کاشته و در آنها نمادهایی از شهدا طراحی می شود.

هدایتی اضافه کرد: طراحی این پارک ها که استفاده از آنها برای عموم آزاد است، متناسب با فضای ایثار و شهادت و با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا اجرا خواهد شد. وی بیان داشت: بر اساس این طرح زمین و کاشت نهال با منابع طبیعی است و نگهداری آن با بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

هدایتی اظهار کرد: با توجه به این که امروز کشور با بحران آلودگی هوا مواجه است، توسعه فضای سبز بسیار موثر است. بر اساس این طرح بنا داریم با استفاده از توان 12 هزار شهردار و دهیار در کشور، کمربند سبز را توسعه دهیم.

هدایتی، استفاده از توان خیرین پارک ساز، شهرداری ها، وزارت نفت، بنیاد نخبگان برای راه اندازی پارک نخبگان و فرهیختگان را از جمله برنامه های این سازمان بیان کرد.