آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

پس از توقف دو هفته ای عملیات ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سر گرفته شد

فرماندار قصر شیرین از آغاز دوباره عملیات ترانزیت سوخت عراق به بنادر جنوبی کشورمان از مرز پرویزخان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، افشین رضایی با بیان اینکه: عملیات ترانزیت سوخت از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به سمت بنادر جنوبی کشورمان از دو هفته پیش و بدنبال افزایش ناامنی در کشور عراق متوقف شده بود، افزود: از عصر سه شنبه هفته جاری تانکرهای حامل مواد سوختی اجازه ورود به کشورمان را گرفتند.

وی گفت: با اتخاذ تدابیر و انجام رایزنی، مقرر شد 6 هزار و 500 دستگاه تانکر سوخت رسان ایرانی و عراقی که هم اینک در منطقه اقلیم کردستان بارگیری کرده اند از چهارشنبه به مدت 10 روز کاری محموله های خود را به بنادر جنوبی کشورمان منتقل کنند.

رضایی افزود: هم اینک این تعداد تانکر سوخت رسان در توقفگاه های اقلیم کردستان عراق در انتظار ورود به کشورمان و انتقال محموله مواد سوختی خود به بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته میان مسئولان ارشد ایران و عراق، پس از انتقال این تعداد تانکر حامل مواد سوختی به کشورمان و تخلیه محموله ها در بنادر جنوبی در 10 روز آینده، تصمیم گیری برای تداوم ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سوی مسئولان ارشد دو طرف انجام خواهد شد.

نعمت الله نازپرورده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصر شیرین علت این محدودیت ها را تنها امنیت و تامین جانی رانندگان عنوان کرد و گفت: این محدودیت ها که به نوعی به اوضاع امنیتی کشور عراق برمی گردد بی شک تاثیر منفی خود را بر روی صادرات و واردات در بازارچه مرزی کرمانشاه خواهد گذاشت.

در حال حاضر هیچ راننده ایرانی که کار جابه جایی سوخت را انجام می دهد در اقلیم کردستان باقی نمانده است و همگی وارد کشور شده اند.