آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
اخبار کشور
۱۰

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور: قبل از سال 92، پنج سال متوالی مقام اول رشد علمی جهان را داشتیم

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به کند شدن شتاب علمی کشور گفت: تا پیش از سال 92، پنج سال متوالی مقام اول رشد علمی را در جهان کسب کردیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: پانزدهمین اجلاس سراسری سازمان بسیج اساتید با موضوع بررسی نسبت اقتصاد و فرهنگ در تمدن نوین اسلامی با حضور هزار استاد بسیجی از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

سهراب صلاحی با اشاره به اینکه این نشست در روزهای دوم تا پنجم شهریور برگزار می شود، اظهار کرد: ما باید به دنبال تشکیل یک دولت اسلامی باشیم البته این به این معنا نیست که دولت های گذشته نبودند ولی ما هنوز یک دولت اسلامی کاملی را تشکیل نداده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای تشکیل دولت اسلامی باید الگوی پیشرفت جمهوری اسلامی مشخص شود. برنامه های توسعه جمهوری اسلامی تاکنون صد در صد اسلامی نبوده اند و بعضی از این برنامه ها از الگوی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول استفاده کردند. مدیران سیاسی باید این اراده را داشته باشند که الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت را تشکیل دهند. در این راستا باید به دنبال گفتمان سازی بود.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین با بیان اینکه ما باید از نظر علمی به یک مرجع جهانی تبدیل شویم، خاطرنشان کرد: قبل از سال 92 به مدت 5 سال ایران مقام اول رشد علمی را در دنیا داشت و به همین دلیل دشمن به دنبال حاشیه سازی در دانشگاه ها بود تا پیشرفت علمی کشور دچار حاشیه شود. امروز هم مجلس پیگیر کند شدن شتاب علمی کشور است.