آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
اخبار کشور
۱۰

وزیر دفاع: نباید اجازه دهیم کوچک ترین حقی از مردم ضایع شود

وزیر دفاع تاکید کرد: در قراردادها و توافقنامه ها با طرفهای مقابلمان به شدت بر رعایت مباحث حقوقی باید توجه کنیم.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هم اندیشی حقوقی دفاعی وزارت دفاع گفت: در مجموعه نیروهای مسلح ضمن اینکه نباید اجازه دهیم حقمان ضایع شود،نبایداجازه دهیم کوچکترین حقی نیز از مردم ضایع شود.

وی با تاکید بر رعایت کامل عدالت در پیگیری امور حقوقی افزود: نیروهای مسلح باید قانونمدارترین نهاد در کشور باشند و مقید بودن به رعایت قانون در همه سطوح مدیریتی و کارشناسی، ظهور و بروز عینی داشته باشد.

سردار دهقان اظهار داشت: در قراردادها و توافقنامه ها با طرفهای مقابلمان به شدت بر رعایت مباحث حقوقی توجه کنیم و به کارگیری واژگان در متون قانونی به بهترین شکل صورت گیرد.

وزیر دفاع ادامه داد: باید به سمت قوانین کارگشا حرکت کرد و نباید دنبال آن باشیم که هر لایحه ای را تبدیل به قانون کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با فضای همدلی و صمیمیت و حس مسئولیت شاهد ایجاد ظرفیت های مناسب در زمینه های حقوقی باشیم تا آنچه که در بحث قوانین نیاز داریم با کمترین هزینه حاصل شود.

همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای با گرامیداشت 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی کشور، موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در عرصه بازدارندگی و اقتدار دفاعی و تولید ظرفیت های امنیت آفرین پایدار برای آینده منطقه را مرهون مدیریت جهادی و اراده ملت ایران در شکستن مرزهای دانش در این حوزه دانست.