آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
سلامت
۱۶
خبر سلامت

روغن بنه؛ دوای درد مفاصل

یک پژوهشگر گیاهان دارویی گفت: روغن بنه به صورت استعمال خارجی نیز برای درد مفاصل و عضلات اثرات مفیدی دارد.

محسن پویان در گفت وگو با ایسنا در مورد موارد استفاده از بنه افزود: مصرف میوه این گیاه، نفخ معده را کاهش می دهد و برای سرفه، فلج و لقوه مفید است. میوه نارس آن را در سرکه پرورده می کنند که برای پاک کردن کبد و رفع سردرد کاربرد دارد.

وی با اشاره به این که مصرف میوه بنه، تقویت کننده نیروی جنسی است، تاکید کرد: روغن دانه آن برای تقویت اعصاب مصرف می شود و از آن برای صاف کردن صدا، بازکردن گرفتگی های مجاری عروقی، یرقان، سختی ترشح ادرار، درد کمر، زانو، فلج و لقوه نیز استفاده می شود.

ضرورت استفاده از قطره اشک مصنوعی در تابستان

یک فوق تخصص جراحی شبکیه و لیزر با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی و قطره اشک مصنوعی در تابستان برای بیمارانی که یک نوع جراحی، بخصوص جراحی کاهش شماره چشم را داشته اند، گفت: افراد سالخورده نیز باید با قطره اشک مصنوعی، چشم خود را مرطوب نگه دارند.

دکتر احمد میرشاهی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که تابش اشعه آفتاب در تابستان خطراتی برای سلامت افراد دارد، افزود: نور آفتاب می تواند منجر به خشکی چشم و تشدید بیماری های آلرژیک شود و حتی بعضی از بیماری ها مانند ورم ملتهبه وجود دارد که در فصل های تابستان و بهار ممکن است، تشدید شود. در تابستان با رفتن به استخرها بیماری های عفونی افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد ورم ملتهم به عفونی می شود. به بیان دیگر وجود ویروسی به نام «آدنو ویروس» در استخرها باعث کدورت در قرنیه چشم و در نهایت به کاهش شدید دید فرد منجر می شود.

وی تاکید کرد: این کدورت ها ممکن است شش تا 9 ماه در سطح چشم باقی بماند، بنابراین باید از شنا کردن در آب های آلوده خودداری شود. آفتاب می تواند روی عدسی و شبکیه چشم اثرات منفی بگذارد و به پیری زودرس پرده چشم یا شبکیه منجر شود، بنابراین باید حتما از عینک های آفتابی استفاده شود.