آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
رویداد
۲

وزیر کشور: فرهنگ نباید به حجاب محدود شود

وزیر کشور در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه فاصله ای میان ملت و دولت نیست، گفت: در یک سال گذشته، با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی علما و مردم با وجود همه فشارهای دشمن، گام های مناسب برای توسعه کشور برداشته شده است و در حوزه خارجی توانسته ایم از انزوا خارج شویم.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: در سیاست داخلی نیز وحدت و انسجام داخلی تقویت شده و اکنون اختلاف خاصی وجود ندارد و دولت درصدد استفاده از همه نیروها و گرایش های سیاسی با محوریت اعتدال، تجربه و قانونگرایی است. وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهوری بر اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام خاص و بر مشورت و رایزنی با علما تاکید ویژه دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ دغدغه های شما و علما بسیار درست است، اما نباید این مساله به عفاف و حجاب محدود شود، بلکه مساله فرهنگ بسیار مهم است و باید مسائل مختلف حوزه فرهنگ را مد نظر قرار دهیم و هر چه ارزش های دینی را تضعیف کند، آسیب فرهنگی و عکس آن قوت فرهنگی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما برای کمک های لازم در حد توان دولت اعلام آمادگی کرده ایم. آیت الله بوشهری، نیز با تاکید بر اینکه حوزه نسبت به نظام بی تفاوت نخواهد بود، گفت: اگر نقدی مطرح می شود، نقد دلسوزانه است و جز خیرخواهی چیز دیگری نیست. وی اضافه کرد: وظیفه خود می دانیم که نسبت به نظام همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بی تفاوت نباشیم و ما حوزه ای را تعریف می کنیم که همراه و کمک حال نظام اسلامی است.