آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
رویداد
۲

آمادگی مشروط دولت برای تامین اعتبار طرح های نیمه تمام

معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهوری در دو سفر جداگانه به استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، از وجود 75 هزار طرح نیمه تمام در کشور و برنامه های دولت برای اتمام این طرح ها گفتند.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با هدف تهیه مقدمات سفر هیات دولت به این استان حضور یافته بود، گفت: برای اتمام طرح های نیمه تمام به چهار میلیون و 170 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. به گزارش ایرنا وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم منابع محدود مالی کشور حدود 24 سال طول می کشد که این طرح ها و پروژه ها به اتمام برسد. عضو کابینه اعتدال افزود: طی سالیان گذشته فضای بی اعتمادی در سایه وعده های داده شده و انجام نگرفته در سطح کشور شکل گرفته است. معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهوری نیز اعلام کرد: دولت آمادگی دارد که هر پروژه و طرحی که تا پایان سال به اتمام برسد یا پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشد اعتبار آن را پرداخت کند.

محمدباقر نوبخت در بازدید از پروژه 200 تختخوابی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند درباره تامین اعتبار این طرح نیز گفت: در صورتی که پیمانکار تعهدات خود برای اتمام پروژه تا پایان سال را انجام دهد استان خراسان جنوبی و بیرجند شرایط دریافت اعتبار از منابع اعتباری برای پروژه را خواهد داشت. تسریع در اجرای پروژه راه آهن، انتقال آب، دوبانده کردن راه های مواصلاتی و اخذ تسهیلات برای تقویت زیرساخت های خراسان جنوبی از اهداف سفر نوبخت در این سفر بوده است.