آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
شوک امروز
۱۲
شوک مجازی

از سوی کمیته ایمنی شهرتهران صورت گرفت

ارائه جزئیات قتل راننده وانت به شورای شهر

گروه شوک: کمیته ایمنی شهر تهران، جزئیات حادثه درگیری مرگبار پیمانکاران شهرداری با راننده وانتی در شرق تهران را به شورای اسلامی شهر ارائه داد.

ساعت 10 صبح شانزدهم مردادماه بود که درگیری بین پیمانکاران شهرداری با «علی چراغی» که سوار بر وانت و همراه پسر 13 ساله اش مشغول جمع آوری ضایعات در حاشیه اتوبان شهید باقری بود، مرگ تلخی را رقم زد.در گزارش کمیته ایمنی شهر آمده است که تحقیقات قضایی پلیسی، تکمیل پرونده دادگاه و افشای جزئیات بیشتر، تحقیقات پزشکی قانونی برای بررسی امکان اصابت سلاح سرد و گزارش جامع شهرداری برای ارائه کلیات و جزئیات مربوط درباره نحوه اختیار خودرو با آرم شهرداری به پیمانکار از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

در این نزاع، شهرداری مدعی است که درگیری از سوی عوامل یک شرکت پیمانکاری پسماند خشک اتفاق افتاده است. عوامل پیمانکاران تحت نظارت مستقیم خود پیمانکاران هستند.همچنین حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از آنجا که قتل «علی چراغی» بابت باج خواهی عوامل پیمانکاری بوده است، باید شهرداری ملزم به ارائه لایحه ای دو فوریتی در خصوص مبارزه با فساد و رشوه به شورای شهر شود.

پرونده این درگیری هم اکنون در دادسرای جنایی در حال پیگیری است و چهار نفر از عوامل پیمانکار که در این درگیری حضور داشته اند دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده اند.پیمانکار طرف قرارداد شهرداری نیز در بازداشت به سر می برد و خودروی پیمانکار نیز به آگاهی منتقل شده است.