آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
صفحه آخر
۲۴
یادداشت

بزودی انجام می شود: تسویه بدهی 3 میلیارد و 400 میلیون تومانی تئاتر

علی مرادخانی از پرداخت بدهی های معاونت هنری از سال ها قبل نسبت به گروه های نمایشی و هنرمندان تا پایان شهریور ماه خبرداد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه شب 3 شهریور ماه در حاشیه دیدار از نمایش «اولیور توئیست» به کارگردانی اصغر خلیلی از تسویه شدن بخشی از بدهی ها تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: معاونت هنری از گذشته سه میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی دارد که تا آخر این ماه قرار است یک میلیارد از این بدهی ها پرداخت شود. این بدهی ها مربوط به سالهای گذشته است و کمتر به دوران معاونت من برمی گردد. بنابراین نخستین سیاست ما پرداخت و تسویه بدهی های گذشته است و تلاش می کنیم هرچه سریعتر آنها را پرداخت کنیم تا سیستم بتواند نفس بکشد.

وی با اشاره به بدهی که معاونت هنری نسبت به گروه های نمایشی دارد، توضیح داد: اکثر گروه های نمایشی از سال ها قبل طلبکار هستند، بنابراین در نخستین قدم تلاش می کنیم تا 25 شهریور ماه بدهی های آنها را صاف کنیم. بقیه بدهی ها هم از طریق آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود چون آقای وزیر قرار است با سازمان های مختلفی برای پرداخت این بدهی ها وارد مذاکره شود.

مرادخانی درباره تشکیل نشدن شورای حمایت از آثار نمایشی متذکر شد: ما در بخش های دیگر مانند حوزه موسیقی هم تعهدات دیگری داریم که بعد از پرداخت بدهی هنرمندان تئاتر به سراغ آنها می رویم. همچنین در شرایط کنونی فعلا شورای حمایت تشکیل نخواهد شد چون در هر جلسه این شورا حداقل 200 میلیون تومان متعهد می شود که باید قادر باشد همان لحظه این پول را پرداخت کند بنابراین تا زمانی که وضعیت بودجه ما مشخص نشود و بدهی ها را تسویه نکنیم این شورا تشکیل نخواهد شد.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به تلاش برای پیشرفت تئاتر از لحاظ اقتصادی عنوان کرد: ما باید به سمتی برویم که اقتصاد تئاتر بتواند پیشرفت کند. تئاتر را باید بین مردم ببریم تا خود مردم بتوانند هزینه آن را پرداخت کنند. متاسفانه در طول این سال ها ما نتوانستیم مانند سینما از حضور تهیه کننده و مدیر تولید متخصص استفاده کنیم اما یکی از وظایف ما است که از تربیت و شناسایی مدیر تولید در تئاتر حمایت کنیم.