آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۸
ایران
۱۵

اختصاص اعتبار برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

رئیس سازمان امور اراضی کشور از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، قباد افشار در حاشیه آغاز به کار گشت های ویژه شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در ساری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این میزان 20 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مازندران تخصیص یافت.وی با اشاره به فعال شدن یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور گفت: هم اکنون بخش وسیعی از اراضی زراعی و باغی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در معرض تخریب قرار گرفته است.

افشار یادآور شد: با هدف جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی، یگان حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت آزمایشی در 15 شهر راه اندازی و فعال شد که این تعداد تا آخر سال به 130 شهر افزایش می یابد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که در آینده بسیار نزدیک با هدف جلوگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، بسیاری از این اراضی در قالب طرح حفاظتی مورد حمایت قرار می گیرد، یادآور شد: در 18 سال گذشته صد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییر کاربری غیرمجاز یافته است، که با فعال شدن گشت های سیار شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، روند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در آینده 25 تا 30 درصد کاهش می یابد.

وی با بیان این که دولت مصمم به حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد، از مردم خواست تا از هرگونه خرید و فروش زمین های کشاورزی بدون گرفتن استعلام از جهاد کشاورزی محل سکونت خود خودداری کنند.