آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۸
ایران
۱۵

اختصاص 3500 میلیارد ریال به طرح های راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 3500 میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال به 240 طرح عمرانی و ساختمانی مهم در این وزارتخانه خبر داد.

محمدجعفر علیزاده افزود: از مجموع این 240 طرح عمرانی در حال اجرا 138 مورد با 24 هزار و 200 تخت مربوط به ساخت بیمارستان است.

به گزارش ایرنا، وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تعداد بیمارستان را حدود 3900 میلیارد تومان اعلام کرد.

علیزاده تصریح کرد: با توجه به هدف گذاری انجام شده، 28 بیمارستان با ظرفیت 2000 تخت و با اعتباری افزون بر 5000 میلیارد ریال تا پایان امسال در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

علیزاده هشت پروژه ورزشی، 9 زندان (ندامتگاه) و طرح مصلای تهران را از پروژه های مهم عمرانی در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: این سازمان هم اکنون بیش از 50 طرح ساختمانی و تجهیزاتی و چند مجتمع فرهنگی و هنری را در نقاط مختلف کشور در دست ساخت دارد. به گفته وی، رویکرد اصلی و اولویت اساسی دولت تدبیر و امید در زمینه تامین اعتبار برای طرح های عمرانی پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

علیزاده با اشاره به کاهش و محدودیت های اعتبارات عمرانی امسال یادآور شد: سعی خواهد شد اعتبارات مورد نیاز طرح های عمرانی مهم از جمله بیمارستان ها با کمک و واگذاری به بخش خصوصی و از طریق دیگر روش های نوین مالی تامین شود