آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۸
ایران
۱۵

کشف خانه ای مملو از جانوران تاکسیدرمی شده در لرستان

با گزارش یک همیار طبیعت در استان لرستان، خانه ای که شبیه موزه حیات وحش شده بود و شکارچی برای یادآوری آنچه افتخار می داند، شکارهای خود را که شامل کل های وحشی و پرندگان مختلف است، تاکسیدرمی کرده و اتاق ها را با چهره های این حیوانات، آذین بسته است، کشف شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد لرستان در این باره به مهر گفت: طی هفته گذشته به دنبال گزارش های همیاران محیط زیست و پیگیری نیروهای اجرایی این منطقه، متوجه وجود این خانه و شکارچی اش شدیم.

علیرضا رحیمی با بیان این که در گزارش های اعلام شده، آمده بود فردی در خانه خود تعداد زیادی از گونه های جانوری را به شکل تاکسیدرمی نگهداری می کند، افزود: بعد از اطمینان از صحت گزارش و وجود این گونه ها در منزل شخص متخلف، ماموران اجرایی نسبت به تنظیم لایحه حقوقی مبنی بر ورود به منزل این شخص اقدام کردند و با پیگیری های صورت گرفته و با همکاری دستگاه قضایی، حکم تفتیش از منزل متخلف گرفته شد که پس از حضور با تعداد زیادی از گونه های جانور تاکسیدرمی شده، مواجه شدیم که سر دو راس کل وحشی، یک قطعه اگرت، یک قطعه زنبورخوار و... تعدادی از کشفیات در این خانه مسکونی بوده است.

به گفته وی، پس از انجام مراحل حقوقی مراتب توسط نیروی انتظامی محل و ماموران اجرایی این منطقه به شکل صورتجلسه تنظیم و پرونده برای اقدامات بعدی دادرسی به شعب قضایی ارجاع شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد یادآور شد: بعضی از این گونه های جانوری تاکسیدرمی شده، متعلق به استان لرستان بوده و در داخل استان از سوی این فرد متخلف شکار شده است.

رحیمی با تاکید بر این که تا زمانی که مشارکت و عزم عمومی شکل نگیرد، شاهد این گونه تخلفات زیست محیطی خواهیم بود، گفت: استمرار روند تخریب ها و شکار گونه های جانوری آینده طبیعت استان را تهدید می کند.

وی از مردم و شهروندان لرستانی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به نیروهای محیط زیست با شماره تلفن 1540 0661 اطلاع دهند.