آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۲
اجتماعی
۴

سلامت

ممنوعیت عرضه کنسرو گوشت خوک در سوپر مارکت ها

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد مشاهده فراورده های غیرمجاز در برخی سوپر مارکت ها اظهار داشت: این مواد غذایی جزو فراورده هایی است که بدون مجوز و از راه قاچاق وارد کشور شده اند. هدایت حسینی مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی در نامه ای خطاب به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز و رئیس مرکز سلامت محیط و کار خواستار جمع آوری کنسروهای سوسیس تولید شده با گوشت خوک از سوپر مارکت ها شد. دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در توضیح بیشتر این موضوع به خبرنگار ایران گفت: این محصولات به عنوان فراورده های بدون مجوز به صورت قاچاق وارد کشور می شود و از این نمونه ها در کشور وجود دارد. وی با بیان اینکه از قبیل این فراورده های غیرمجاز در برخی سوپرمارکت های شمال تهران دیده می شود، افزود: وجود این گونه فراورده ها آن هم در سوپرمارکت ها، کاملا غیرقانونی است.

امضای تفاهمنامه هلال احمر ایران با صلیب سرخ روسیه

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست یک روزه با همتای خود در صلیب سرخ روسیه علاوه بر تاکید بر اینکه این دیدارها موجب توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف از جمله امدادرسانی و آموزش کارکنان می شود ابراز امیدواری کرد که با امضای تفاهمنامه همکاری بین دو طرف زمینه تعامل بیشتر فراهم شود.

به گزارش ایران، دیدار و مذاکره دکتر محمد فرهادی با رایسا لوکوتسوا دستاوردهای مختلفی به همراه داشت از جمله این که طرف روس از گستردگی توانمندی های جمعیت هلال احمر ایران ابراز تعجب کرده و تمایل خود را برای گسترش همکاری ها با کشورمان اعلام کرد.