آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۲
ایران زمین
۲۰

رسانه های سیستان و بلوچستان باید برد ملی و فراملی داشته باشند

زاهدان – خبرنگار ایران رسانه های سیستان و بلوچستان باید آسیب ها را شناسایی و بخوبی به مردم اطلاع رسانی کنند.

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان، گفت: صدای مطبوعات و رسانه های این استان باید از مرزهای رسمی فراتر رود و در برد ملی و فرا ملی گسترش یابد.

وی افزود: رسانه های این استان باید با گسترش فعالیت های خود در سطح فرا ملی رفع موضوعات مورد رنج و زحمت مردم این استان را مبنای اخبار خود قرار دهند و مسئولان را وادار به پاسخگویی در قبال این موضوع ها کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فعالان این عرصه باید با دست کشیدن از مباحث خرد و غیر ضروری، ضروریات اصلی خدمت به مردم را مورد توجه جدی قرار دهند.

هاشمی به تحولات سریع عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت: با گسترش امکانات و ابزارهای ارتباطی سانسور دیگر موضوعیتی ندارد. وی افزود: امروزه هر فردی در خانه خود بر اساس پهنه نفوذ فناوری و فضای مجازی می تواند وسعت نگاه خود را ارتقا داده و اندیشه هایش را در اختیار دیگران قرار دهد و با وجود این شرایط دیگر سانسور معنایی ندارد.

استاندارسیستان و بلوچستان گفت: هرفرد یا مسئولی که مختصری به محدودیت بخشیدن به رسانه ها می اندیشد با فضای زمانه بیگانه است زیرا در شرایط کنونی با پیشرفت فناوری ها بویژه در حوزه اطلاع رسانی، هیچ مساله ای از دید مردم پنهان نمی ماند. رسانه ها پرسش، پاسخ، نقد و انتقادپذیری را در جامعه نهادینه کنند، اگر نقد را به منزله امر به معروف و نهی از منکر بدانیم، دلیلی بر ناراحتی ندارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه امروزه آقایی و اقتدار ملت ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت افق های ارزشمندی چون رهبر معظم انقلاب به دست آمده، ابراز امیدواری کرد: اصحاب رسانه در مسیر معرفی فعالیت های شاخص مسئولان نظام بخوبی عمل کنند. در ادامه این نشست معاونان استاندار سیستان و بلوچستان انتظارات و خواسته های خود از رسانه ها را مطرح کرده و بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر در راستای برطرف کردن مشکلات منطقه تاکید کردند. همچنین تعدادی از مدیران مسئول، سرپرستان روزنامه ها، نشریات و خبرگزاری ها به بیان مشکلات و دیدگاه های اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان پرداختند.