آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
اجتماعی
۴

اقتصاد دانش بنیان باید محور برنامه ششم توسعه باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت جایگاه اقتصاد دانش بنیان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع و روش توسعه سال های قبل، در تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، اقتصاد دانش بنیان باید محور اصلی قرار بگیرد.

به گزارش ایران، دکتر سورنا ستاری در نخستین جلسه ستاد برنامه ششم توسعه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز علمی و تحقیقاتی چند استان داشته است، اظهارداشت: وضعیت فعلی برخی از استان ها، بسیار شبیه وضعیتی است که کل کشور دچار آن است. این استان ها و کلانشهرها به دلیل محدودیت های زیست محیطی در حقیقت دیگر هیچ ظرفیتی برای توسعه و پویایی در شکل فعلی ندارند، به طوری که در آنها حتی توانایی راه اندازی یک کارخانه جدید متصور نیست.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره عملکرد یکساله این معاونت گفت: ایجاد و فعال سازی 12 فن بازار منطقه ای در 12استان کشور و برنامه ریزی برای راه اندازی دو فن بازار دانشگاهی (با محوریت دانشگاه ها) و چهار فن بازار تخصصی، راه اندازی بازار فناوری به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان که در اجرای پایلوت این طرح، 12 محصول و دو فناوری مبادله شده اند که ارزشی بالغ بر 5/4 میلیارد تومان داشته اند.