آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
اجتماعی
۴

اشتغالزایی 52هزار نفر در هفته تعاون

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح 906 واحد تعاونی و اشتغالزایی 52 هزار نفر در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش ایران، سیدحمید کلانتری در جمع خبرنگاران درباره برنامه های هفته تعاون گفت این تعاونی ها با سرمایه گذاری 1840 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند. همچنین از مجموع 906 واحد تعاونی 338 تعاونی در بخش مسکن، 186 تعاونی صنعتی، 176 تعاونی خدماتی، 149 تعاونی کشاورزی، 22 تعاونی فرش دستباف، شش تعاونی معدنی و چهار تعاونی عمرانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به دنبال بازسازی و توانمندسازی تعاونی ها هستیم، اظهار کرد: از مجموع 198 هزار تعاونی ثبت شده در کشور 110 هزار تعاونی فعال هستند و می توان گفت 40 درصد تعاونی های ثبت شده در وضعیت غیرفعال قرار دارند. از این رو در تلاش هستیم ضمن افزایش کمی تعاونی ها به کیفیت آنها نیز بپردازیم و در کنار تشکیل تعاونی های جدید، کارآمدسازی، توانمندسازی و بازسازی تعاونی ها را دنبال کنیم. کلانتری در ادامه به 7 برنامه برای توسعه بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی، هم افزایی شبکه ای، تامین منابع و مشوق ها، تقویت و همکاری بین شبکه ای، توسعه بازار و برند و تعمیم و توسعه نظارت از جمله برنامه های مهم در این هفته است.