آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
فن آوری
۱۹

تخته سفید

علی ماندگاری

چند روزی تا آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس زمان باقی نمانده است و این روزها در کنار کلاس ها و کتاب های کمک آموزشی سایت های اینترنتی هم می توانند یک منبع آموزشی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان باشند. تاکنون سایت های آموزشی مختلفی را به شما معرفی کرده ایم. یکی دیگر از این سایت های آموزشی که می تواند برای محصلان جالب باشد سایت آموزشی به نام تخته سفید است. این سایت که به آدرس

WWW. takhtesefid. org در دسترس کاربران قرار دارد پر از ویدئوهای آموزشی به زبان فارسی است. در این سایت کاربران ویدئو های آموزشی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و یا از ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده افراد دیگر استفاده می کنند. این سایت با در نظر گرفتن سرعت نه چندان بالای اینترنت کاربران، تمهیداتی را در نظر گرفته است تا تمامی کاربران با هر سرعت اینترنتی بتوانند از امکانات تخته سفید استفاده کنند. تمام ویدئو های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. همچنین اگرصاحب وبلاگ یا سایتی هستید با کلیک روی آیکن Embed می توانید کد HTML ویدئوی مورد نظر را برای قرار دادن در وبلاگ خود دریافت کنید.

یکی از ضعف های اصلی این سایت عدم امکان دانلود فایل های ویدئویی به کاربرانش است. شما می توانید با کلیک روی آیکن چرخ دنده تمامی ویدئوها را با دو کیفیت: بالا512-kbps و پایین 128-kpbs مشاهده کنید.

قابل ذکر است که کاربران می توانند ویدئوهای خود را با استفاده از سه روش رایانه، لینک ویدئویی که قبلا در اینترنت آپلود شده و از طریق وب سایت YouTube آپلود کنند در ضمن فراموش نکنید برای آپلود کردن ویدئوی خود باید حتما در سایت ثبت نام کرده باشید. پس اگر جزو کاربرانی به حساب می آیید که مهرماه برای شما شروع فصل آموزش است به شما توصیه می کنیم حتما سری به این سایت بزنید.