آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
فن آوری
۱۹

نظارت بر فعالیت کودکان در محیط مجازی به کمک Kids Mode

بیشتر کودکان در منطقه خاورمیانه در سن 10 تا 12 سالگی صاحب نخستین گوشی تلفن همراه خود می شوند و یک سوم این کودکان از تلفن های هوشمند استفاده می کنند».

این بخشی از یافته های اتحادیه شرکت های تلفن همراه(GSMA) بر اساس مطالعه ای در کشورهای ایران، الجزایر، مصر، عراق و عربستان سعودی است. طبق آخرین آمار از سوی وزارت ارتباطات و اطلاعات فناوری، 92 درصد از مردم ایران دارای تلفن همراه هستند و بسیاری از آنها از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. این روزها بسیاری از کودکان حتی در سنین زیر سه سال وقتی هنوز نمی توانند بند کفششان را ببندند، با تکنولوژی آشنایی دارند و می توانند از تلفن های همراه و تبلت ها استفاده کنند. از سویی والدین، مدام نگران حریم خصوصی فرزندانشان هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه هستند. طبق یافته های GSMA، 72درصد از کودکانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، دوستان اینترنتی تازه ای پیدا می کنند و این مساله والدین آنها را نگران می کند.

بسیاری از کارشناسان تربیت کودک معتقدند کودکان زیر پنج سال نباید از ابزار تکنولوژیک استفاده کنند و دسترسی به تبلت یا تلفن هوشمند برای کودکان بین 6تا9 سال باید همراه با نظارت باشد و بیش از دو ساعت طول نکشد. نرم افزارهای بسیاری برای قفل کردن بازی و اپلیکیشن ها طراحی شده است اما «کیدز مود» نرم افزاری است که یک شرکت کره ای به شکل اختصاصی برای تبلت ها و تلفن های هوشمند طراحی کرده است. این نرم افزار، این قابلیت را برای والدین ایجاد می کند تا شیوه استفاده کودکان خود را از تکنولوژی مدیریت کنند. کودکان در فضای شاد و رنگارنگ Kids Mode می توانند از برنامه هایی که والدین شان تایید کرده اند، استفاده کنند.