آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۶
بازار دیجیتال
۲۵

پیش بینی رشد بازار خدمات و ابزارهای ویژه کسب وکارها

همکاران سیستم: شرکت IDC پیش بینی کرده است بازار خدمات و ابزارهای تحلیلی ویژه کسب وکارها تا سال 2018 از 89 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

موسسه پژوهشی داده های بین المللی (IDC) پیش بینی کرده است بازار خدمات و ابزارهای تحلیلی ویژه کسب وکارهای تجاری تا سال 2018 به رقمی حدود 6/89 میلیارد دلار برسد. برآوردهای IDC حاکی از این است که این بازار تا پایان سال جاری میلادی به 6/51 میلیارد دلار برسد. اگر این پیش بینی ها در عمل محقق شود، بازار ابزارها و خدمات تحلیلی سالانه به طور متوسط رشدی 3/14 درصدی را تجربه خواهد کرد.

علی زیدی، تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره آی تی و راهبردهای یکپارچه سازی سیستم ها نیز در توضیح دلایل رشد این بازار گفته است: کمبود استعدادها و افزایش علاقه به استفاده از فناوری های نوین باعث خواهد شد هزینه کرد جهانیان در حوزه تحلیلگرهای تجاری افزایش یابد. گزارش IDC همچنین نشان می دهد میزان برون سپاری خدمات تحلیلی ویژه کسب وکارها در دوره پنج ساله پیش رو با نرخ 8/12 درصد رشد خواهد کرد. کمبود منابع داخلی برای انجام عملیات تحلیلی مثل کمبود ریاضیدان ها، تحلیلگران کسب و کارها، آماردان ها و... باعث خواهد شد کسب وکارها برای رفع نیازهای خود در حوزه خدمات تحلیلی به منابع و گزینه های بیرونی رجوع کنند. از طرف دیگر، عرضه کنندگان خدمات تحلیلی نیز همچنان به استخدام نیروهای ماهر در این حوزه ادامه خواهند داد که این امر نیز عاملی موثر در افزایش استفاده از خدمات آنها خواهد بود.