آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۸
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

تقسیم دارایی های زوج هالیوودی بین فرزندانشان

یکی از مشهورترین زوج های جهان یعنی آنجلینا جولی و برد پیت که سه هفته پیش بی سر و صدا در فرانسه با هم ازدواج کردند، پیش از ازدواج توافق نامه ای را به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این زوج که ارزش خالص دارایی مشترکشان 425 میلیون دلار است و سهم برد پیت در این میان اندکی بیشتر از آنجلینا جولی است (240 میلیون دلار در برابر 185 میلیون دلار) در صورت طلاق هر یک سهمی را که در زمان ازدواج دارا هستند، می توانند تصاحب کنند. پولی که در زمان زندگی مشترک این دو به دست می آید تنها می تواند به فرزندانشان تعلق بگیرد و به 6 قسمت مساوی تقسیم شود. آنها در این توافق نامه پذیرفتند که علاوه بر این بخشی از دارایی مشترکشان باید بین یتیم خانه های کشورهایی که آنها سه فرزندشان را از آنجا به سرپرستی قبول کردند، تقسیم شود.

جشنواره فیلم تورنتو برندگانش را شناخت

«بازی تقلید» به عنوان برنده جایزه منتخب مردم در جشنواره فیلم تورنتو معرفی شد.

در حالی که این اثر به عنوان برنده جایزه منتخب مردم جشنواره بین المللی فیلم تورنتو انتخاب شده، اکنون می تواند خود را به اسکار نزدیک تر احساس کند. کامرون بیلی مدیر هنری جشنواره فیلم تورنتو با تجلیل از این فیلم و کارگردانش آن را بیان کننده روایتی جذاب از زندگی آلن تورینگ نابغه ریاضی خواند و از او به عنوان پدر کامپیوتر تقدیر کرد. فیلم «یاد گرفتن رانندگی» به کارگردانی ایزابل کوییکست در کنار بازیگران دیگری چون پاتریشیا کلارکسون و بن کینگزلی به عنوان برنده دوم انتخاب شد. ماکسیم گیروکس با فیلم «فلیکس و میرا» از سوی داوران به عنوان بهترین فیلم کانادایی سال معرفی شد.