آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
سیاسی
۲

آیت الله یزدی:برای حوزه تفاوت نمی کند دولت در دست چه کسی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دولت مورد حمایت رهبری است، گفت: یکی از کارهای اساسی دولت، رابطه گرم و صمیمی با مرجعیت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله یزدی در دیدار حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات در قم افزود: تاکنون اظهارات رئیس جمهور، مناسب و همراه با رهبری بوده و صحبت هایی که با معظم له زاویه داشته باشد از ایشان شنیده نشده است.وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت مطالب مهمی را تذکر دادند و در اجلاسیه اخیر خبرگان رهبری به رئیس جمهور تاکید شده که باید به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود و کارهای اجرایی و عملیاتی صورت گیرد و این طور نباشد که این مباحث تشریفاتی تلقی شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی در جلسه رسمی مطالبی را بیان فرمودند، باید آثارش را مشاهده کرد.

وی همچنین گفت: یک سری قراردادها یا مسائلی وجود دارد که از طرف حوزه به دلیل داشتن پشتوانه دینی و مبانی اسلامی و اعتقادی تعارف و شوخی بردار نیست و برای حوزه تفاوت نمی کند دولت در دست چه کسی هست، چون دولت ها تغییر می کنند، اما اعتبار حوزه های علمیه ثابت و احترام مراجع تقلید باقی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار اولی که باید انجام شود، رابطه دولت با مرجعیت گرم و صمیمی باشد و نگذارید این رابطه سرد یا قطع شود.

یزدی در عین حال برقراری رابطه صمیمی با مراجع و علما را کاری دشوار ذکر کرد و افزود: در برخی مواقع، مسائل جزئی به وجود می آید که ممکن است این رابطه را کدر کند.وی با اشاره به شایعاتی که درباره به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور به استان قم وجود دارد، گفت: با این شایعات ممکن است برداشتی در ذهن طلبه ها ایجاد شود که شاید مسائلی در پشت پرده وجود دارد، بنابراین این سفر باید انجام شود.