آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
جهان
۶

ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در بحرین

وزارت خارجه نروژ با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: وضع حقوق بشر در بحرین بسیار نگران کننده است و از ابتدای بهار عربی در سال 2011 تا به امروز به طور روزافزون در حال وخیم تر شدن است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، به دنبال دیدار هانس براتسکار وزیر مشاور دولت نروژ در امور خارجه با نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین که از وی به عنوان فعال حقوقدان معروف نام برد، این بیانیه صادر شد. در بیانیه مزبور آمده است: بازداشت مریم الخواجه دانمارکی بحرینی الاصل بیانگر وضع دشوار مدافعان حقوق بشر در بحرین است. بیانیه افزود: نروژ با مقامات دانمارک درباره این موضوع در تماس مستقیم و مستمر به سر می برد. نروژ به تلاش خود به همراه دیگر کشورها ادامه خواهد داد تا فعالان حقوق بشر بازداشت شده در بحرین آزاد شوند. همچنین سید هادی موسوی، رئیس اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، در حاشیه مشارکت خود در بیست و هفتمین دوره شورای حقوق بشر در ژنو اعلام کرد: از سال 2011میلادی تاکنون بیش از 7000 شهروند بحرینی در معرض بازداشت و شکنجه رژیم آل خلیفه قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق، وی گفت: حاکمیت بحرین، به قوانین جهانی وضع شده درباره بازداشت افراد توجهی ندارد و در خود هیچ تعهدی نسبت به آنها احساس نمی کند. موسوی افزود: رژیم بحرین مواد درج شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر را به شدت و در موارد بسیار نقض می کند. دیروز شیخ سلمان دبیرکل انجمن الوفاق بحرین، مردم این کشور را به برگزاری راهپیمایی در جمعه آینده فراخواند. این روحانی برجسته بحرینی تاکید کرد، این راهپیمایی پیام یک ملت با فرهنگ متمدن است که بر دستیابی به حقوق اولیه انسانی خود تاکید دارد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر با ابراز این مطلب افزود: ملت بحرین هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن روزهای حساس و سرنوشت سازی جهت تحقق بخشیدن به خواسته های بر حق انقلاب خود است که در چهاردهم فوریه 2011 آغاز شد و به همین دلیل حضور گسترده توده های مردم در این تظاهرات حائز اهمیت خاصی است.