آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
جامعه
۱۷

آغاز ثبت نام از بیمارستان های داوطلب جذب بیمار خارجی

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برنامه جامع و استاندارد بیمارستانی برای اخذ مجوز جذب بیمار خارجی به همه بیمارستان های کشور ابلاغ شد. هنوز مجوزی صادر نشده و متقاضیان تا شش ماه فرصت دارند، درخواست مجوز گردشگری سلامت را به وزارت بهداشت ارائه کنند.

محمد آقاجانی در گفت وگو با فارس افزود: وزارت بهداشت برنامه جامع توسعه گردشگری سلامت را تدوین کرده و استانداردهای مراکز مجاز ارائه این خدمات هفته پیش به همه بیمارستان های دولتی و خصوصی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برنامه جامع گردشگری سلامت با همکاری وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه تدوین شده و تمام الزامات ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی اعم از خدمات مربوط به ویزا، خدمات هتلینگ و پذیرش و استانداردهای درمانی در آن دیده شده است. معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: استانداردهای خدمات گردشگری سلامت هم شامل استانداردهای درمانی و پزشکی و هم استانداردهای غیر پزشکی شامل خدمات هتلینگ می شود که در مواردی با استانداردهای داخلی متفاوت است، مثلامراکز ارائه این خدمات باید دارای افراد مسلط به زبان خارجی باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که بیماران خارجی در مدت کوتاهی مهمان کشور ما هستند باید خدمات به نحوی ارائه شود که اعتماد آنان را به ارائه خدمات پزشکی و غیر پزشکی در کشور ما ایجاد کند. این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس این برنامه مراکز متقاضی ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی باید دپارتمان توریسم درمانی داشته باشند و خدماتی را به بیماران خارجی ارائه کنند که مازاد بر نیاز بیماران داخلی باشد و در مورد خدماتی که بیماران کشورمان مشکل دارند و کمبود وجود دارد خدمات توریسم درمانی ارائه نمی شود.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت بعد از اخذ درخواست از این مراکز و بیمارستان ها بازدید می کند و در صورت داشتن صلاحیت لازم به آنها مجوز داده می شود و البته این مراکز رتبه بندی خواهد شد.