آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۷
اقتصادی
۵
خبر

رییس انجمن انبوه سازان کشور: به بهانه تورم وزارت مسکن را تعطیل کردند

ایسنا: مشکلات بازار مسکن با مطرح شدن طرح هایی از قبیل وام 80میلیون تومانی و طرح جامع مسکن، حل نخواهد شد و تا زمانی که ادغام وزارت مسکن ادامه دارد، همچنان مشکلات ویژه در بخش مسکن ادامه خواهد داشت. مجتبی بیگدلی رییس انجمن انبوه سازان کشور اظهار کرد: دوسال است وزارت راه وشهرسازی وضعیت ساخت و سازماندهی مسکن را تعطیل کرده؛ به گونه ای که یک سال از دولت قبل و یک سال از روی کارآمدن دولت فعلی می گذرد و با اینکه رییس جمهور تاکید خاصی به مساله مسکن دارند، اما همچنان مشکلات و کمبود های زیادی در این بخش مشاهده می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یک آجر روی آجر دیگر گذاشته نشده و این درحالی است که وزیر راه وشهرسازی در برنامه هایشان حمایت از شهرک سازی را مطرح می کنند، اما یک آجر روی آجر به صورت سیستماتیک گذاشته نشده است. بیگدلی با اشاره به اینکه زمان رکود باید از تولید حمایت شود، افزود: براساس آمارها از سال 1385 تا 1395 سالی یک میلیون ازدواج وجود دارد به گونه ای که این رقم یعنی یک میلیون مسکن هم لازم است. رییس انجمن انبوه سازان کشور خاطرنشان کرد: مجموعه کشورهای اتحادیه اروپا در زمان رکود برای جلوگیری از اتفاق نیفتادن سونامی در کشورشان از تولیدکننده حمایت کردند و با گرفتن دستشان و تشویق آنان، همچنین با گرفتن سودهای تک رقمی و دادن تسهیلات خاص از این بخش حمایت کردند وقتی در کشور این اقدامات صورت نمی گیرد انتظار بالانرفتن اوراق مسکن امری محال است و می توان انتظار داشت که این رقم 10برابر هم شود چون هیچ اقدامی برای جلوگیری از این میزان افزایش قیمت صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه طرح جامع مسکن هفت، هشت بار است که شکست خورده است، تصریح کرد: با نوشتن چندین طرح بر کاغذ نمی توان مشکلات مسکن را در این کشور حل کرد.

وی با بیان اینکه با حل شدن مشکلات بخش مسکن، مشکل اقتصاد و اشتغال در کشور حل خواهد شد، تصریح کرد: همه چیز در گرو ساختمان سازی است به گونه ای که 70درصد اشتغال کشور زیرمجموعه بخش مسکن است. رییس انجمن انبوه سازان کشور تاکید کرد: پرداخت وام 80میلیونی دردی را از بازار مسکن دوا نمی کند و با دادن این پول به اشخاص هیچ اتفاقی پیش روی بازار نخواهد بود.