آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
جهان
۶

آزادی فعال بحرینی در پی فشار های جهانی

رژیم آل خلیفه در پی فشارهای گسترده جهانی تسلیم شد و مریم الخواجه، فعال سرشناس بحرینی را آزاد کرد. این درحالی است که مقامات بحرینی همچنان به بازداشت فعالان ادامه داده و آنها را به حبس های طولانی مدت محکوم می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان عربی، مقامات بحرینی شامگاه پنجشنبه «مریم الخواجه» را که به اتهام حمله به نیروهای امنیتی فرودگاه بین المللی منامه در زندان به سر می برد، آزاد کردند. این آزادی پس از آن حاصل شد که 155 موسسه حقوق بشری با نوشتن نامه هایی به مقامات آل خلیفه بر لزوم آزادی مریم الخواجه تاکید کرده بودند.

یک منبع امنیتی در وزارت کشور بحرین اعلام کرد: محل اقامت مریم الخواجه پس از آزادی از زندان تحت نظارت قرار دارد و وی از حق مسافرت به کشورهای خارجی نیز برخوردار نیست. مریم الخواجه، دختر «عبدالهادی الخواجه» که تابعیت دانمارکی دارد پس از ادامه بازداشت خود توسط مقامات رژیم آل خلیفه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود. پدر وی نیز در اعتراض به بازداشت دخترش از چند هفته پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

در یک خبر دیگر یک منبع قضایی بحرینی روز پنجشنبه مدعی شد دادگاه کیفری این کشور 14 شهروند شیعه را به اتهام تلاش برای قتل نیروهای پلیس به حبس ابد محکوم کرد. مقام های قضایی بحرین این افراد را به اتهام تلاش برای هدف قراردادن نیروهای پلیس به وسیله مواد آتش زا و انفجاری در روستای «بنی جمره» واقع در نزدیکی منامه پایتخت این کشور دستگیر و محاکمه کرده اند. دادستانی کل بحرین نیز اتهام شروع به قتل نیروهای پلیس به وسیله کوکتل مولوتف و مواد انفجاری به این افراد وارد کرده و آنها را به نگهداری مواد منفجره بدون مجوز از وزارت کشور و به قصد ایجاد اخلال در امنیت متهم کرده است.