آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۵۱
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

نخستین سهمیه بنزین فصل پاییز واریز شد

ساعت 24 شب گذشته، نخستین سهمیه بنزین پاییز 93 در کارت های سوخت شارژ شد. نخستین سهمیه بنزین پاییز 93 بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در کارت های سوخت شارژ شد. بدین ترتیب 60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی و 300 لیتر سهمیه بنزین 1000 تومانی در کارت های خودروهای شخصی و 25 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی و 60 لیتر سهمیه بنزین 1000 تومانی در کارت های سوخت موتورسیکلت های شخصی شارژ شد.

10 درصد مشمولان سهام عدالت جا مانده اند

رئیس اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت گفت: 10 درصد از مشمولان سهام عدالت در مراحل هجده گانه توزیع سهام جا مانده اند که پیشنهاد شده دولت فرصت دیگری برای این گروه در نظر بگیرد. به گزارش ایرنا، داریوش پاک بین در گفت و گویی، افزود: ارزش این سهام حداقل تا 5/2 برابر افزایش یافته و فروش این سهام به صورت وکالتی غیرقانونی است.

در مناطق مرزی منطقه آزاد ایجاد خواهد شد

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم دولت، ایجاد مناطق آزاد جدید در مناطق مرزی کشور است، گفت: در راستای اجرای این برنامه، در سفر استانی رئیس جمهوری به استان خراسان رضوی، بررسی مناطق اینچه برون، لطف آباد و دوغارون برای تاسیس منطقه آزاد جدید در دستور کار قرار گرفت. به گزارش ایرنا، اکبر ترکان ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند روی آن تاثیر بگذارند.