آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۵۱
فن آوری
۱۹

عکاسی خاص برای کاربران ویندوز فون

ماهرخ چنگیز

اگر گوشی شما از سیستم عامل ویندوز فون پشتیبانی می کند و به دنبال یک اپلیکیشن خوب برای عکاسی باکیفیت هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن Blink است. با این اپلیکیشن، شما حتی قبل از فشار دادن دکمه شاتر هم لحظات را از دست نخواهید داد. این یعنی وقتی با این برنامه عکس می گیرید، چند دهم ثانیه قبل و بعد از آن لحظه هم ثبت می شود و شما چند تصویر را در اختیار خواهید داشت. Blink دارای دو قابلیت انتخاب یک لحظه Still Mode یا انتخاب چند لحظه پشت سرهم Blink Mode است که می تواند شامل دو یا چند لحظه پشت سرهم باشد. از قابلیت دیگر این اپلیکیشن، امکان به اشتراک گذاری عکس های ذخیره شده در گوشی است.

یکی دیگر از ویژگی های جالب و کاربردی این اپلیکیشن، پشتیبانی از حالت Dual یعنی ویرایش و ایجاد انیمیشن یا ویرایش و ایجاد تصویر است. همچنین این اپ امکان قفل کردن نقطه فوکوس را در اختیار کاربرانش می گذارد. این امکان برای زمانی که ممکن است گوشی تکان بخورد باعث می شود فوکوس روی نقطه مدنظر باقی بماند و عکس باکیفیت ثبت شود.

اما این تمام امکانات Blink نیست، توانایی ساخت عکس هایی با فرمت Gif و اشتراک آن با برنامه OneDrive از دیگر امکانات این اپلیکیشن است. Blink در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر دارد و به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل ویندوزفون قرار گرفته است. حالااگر در همین زمینه به دنبال اپی می گردید تا عکس های خود را با آن ویرایش کنید می توانید از اپ Camera 360 استفاده کنید. به کمک این اپ می توانید عکس های گرفته شده با گوشی ویندوزیتان را ویرایش کنید، اشکالات موجود در عکس را بگیرید، عکس را برش بزنید یا فریم های مختلف به آن اضافه کنید. همچنین اضافه کردن افکت های جذاب به عکس ها نیز از دیگر قابلیت های این اپ است. این برنامه نیز به صورت رایگان از طریق فروشگاه آنلاین ویندوزفون قابل دریافت است.