آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۵
ایران
۱۵

ورود اولین قطار گردشگران اروپایی به تبریز

مدیرکل راه آهن آذربایجان از ورود اولین قطار گردشگران بین المللی به کشورمان خبر داد.

میرحسن موسوی دیزجی افزود: به منظور آشنایی گردشگران اروپایی با ظرفیت های گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی کشورمان، دو رام قطار گردشگری بین المللی با 156 مسافر از ملیت های مختلف از طریق مرز ریلی وارد ایران می شود. وی ادامه داد: این قطارهای بین المللی در مسیر ورود به کشورمان از ایستگاه های رازی، سلماس، تبریز و مراغه عبور می کند.

وی گفت: یک قطار گردشگری بین المللی که سفر خود را از مبدا استانبول با 78 مسافر با ملیت های آلمان، روس، سوئیس، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه آغاز کرده دیروز از طریق مرز رازی وارد خاک ایران شد. موسوی دیزجی اظهار کرد: این افراد در مدت 13 روز از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران بازدید و در نوزدهم مهر کشورمان را از مرز ایستگاه راه آهن رازی به سمت کشور ترکیه ترک می کنند. وی یادآور شد: مشابه همین قطار گردشگری نیز قطاری دیگر با 78 مسافر با ملیت های فرانسه، آلمان، دانمارک، سوئد، هلند، آمریکا، انگلستان، سوئیس، مکزیک و مجارستان سفر خود را از مبدا مجارستان آغاز می کنند.

وی ادامه داد: این تور نیز بعد از گذشتن از کشورهای مسیر، سی ام مهر از طریق مرز رازی وارد خاک کشورمان شده و در مدت 13 روز از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، تهران، کرمان و مشهد بازدید می کنند.