آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۵
ایران
۱۵

مدیریت آب انتقالی از سرشاخه​های دز به استان قم واگذار شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از واگذار شدن مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان قم خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی افزود: با موافقت، وزیر نیرو قرار شد که مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان های قم و اصفهان به قم واگذار شود.

وی گفت: اگر مدیریت آب انتقالی به قم داده نمی شد، آب در بالادست به میزان بیشتر از حد مجاز برداشت می شد و چیزی از آب به اهالی قم نمی رسید.

نماینده مردم قم گفت: همچنین قرار بر آن شد که یک خط لوله 1200 میلی متری از سلفچگان به سمت ساوه برود و از این خط لوله دو خط لوله 100 میلی متری، آب را به بخش های جعفریه و خلجستان قم ببرد.

وی اظهار کرد: در جلسه مجمع نمایندگان قم نیز در باره الحاق شهرهای دلیجان و محلات به قم بحث و تبادل نظر و قرار بر آن شد که مذاکرات لازم از سوی نمایندگان با وزیر کشور برای الحاق این دو شهر به استان قم انجام شود.

وی با بیان این که مردم شهرهای دلیجان و محلات علاقه زیادی به پیوستن به استان قم دارند، گفت: دلیجان و محلات در مسیر خط لوله انتقال آب سرشاخه های دز به قم قرار دارد و الحاق این دو شهر باعث می شود که حوزه قضایی و انتظامی این دو شهر به قم اضافه شده و نظارت استان بر خارج شدن آب از مسیر اصلی اش قوی تر شود.

امیر آبادی بیان کرد: با اضافه شدن محلات و دلیجان به قم، مساحت سرزمینی این استان دو برابر می شود و این در حالی است که فقط 60 هزار نفر به جمعیت استان قم اضافه خواهد شد. وی در باره الحاق شهرهای ساوه و تفرش به قم نیز گفت: الحاق این دو شهر در اولویت ما نیست، اما نمایندگان این شهرها و اهالی آنها می توانند راسا اقدامات خود را انجام دهند.