آرشیو شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۶۰
صفحه آخر
۲۴

در جشنواره ایرانیان مقیم امریکا رخ داد:درخشش قریبیان و درخشنده در جشنواره سانفرانسیسکو

فرامرز قریبیان بازیگر باسابقه و توانای سینمای ایران جایزه بهترین بازیگر جشنواره ایرانیان مقیم سانفرانسیسکو را دریافت کرد و تعداد جایزه های خارجی خود را در حوزه بازیگری به عدد 4 رساند.

به گزارش «ایران»، این بازیگر جایزه بهترین بازیگر مرد را از هفتمین جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو دریافت کرد.

وی پیش از این جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم حراره را برای «چشمهایش»، جایزه جشنواره مسکو را به خاطر «رقص در غبار» و جایزه جشنواره هند را برای «شهر زیبا» دریافت کرده بود.

دور جدید موفقیت های سینمای ایران

براساس این گزارش هفتمین دوره این جشنواره در تاریخ 27 و 28 سپتامبر در شهر سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا امریکا برگزار شد و فیلم «گناهکاران» به کارگردانی فرامرز قریبیان با فیلم های دیگری از ایران و امریکا در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند که در نهایت جایزه بازیگری و کارگردانی به قریبیان اهدا شد. از فیلم های ایرانی دیگر در این جشنواره می توان به فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» به کارگردانی پوران درخشنده اشاره کرد که این فیلم به عنوان بهترین فیلم حاضر در این دوره از جشنواره معرفی شد. براساس گزارش دیگری از ایرنا، نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کره جنوبی از شب پنجشنبه با حضور 313 عنوان فیلم از 79 کشور جهان در شهر بوسان آغاز شد.

در این جشنواره که از معتبرترین جشنواره های فیلم آسیا و جهان محسوب می شود و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت، آثار 11 فیلمساز کشورمان نیز به نمایش درمی آید. رخشان بنی اعتماد، کمال تبریزی، هومن سیدی، سامان سالور،صفی یزدانیان، نرگس آبیار، جمشید محمودی، محمد مهدی عسگرپور، پناه برخدا رضایی، ندا آصف و فرنوش عبادی از جمله سینماگرانی هستند که آثارشان در این دوره از جشنواره به نمایش در می آید.

همچنین اصغر فرهادی و فاطمه معتمد آریا از کشورمان نیز در هیات داوران دو بخش مجزای نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان کره جنوبی حضور دارند.