آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۳
صفحه اول
۱

معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس

دو ماه پس از استیضاح رضا فرجی دانا وزیر پیشین علوم، دیروز رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس، «دکتر محمود نیلی احمدآبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، در نامه حسن روحانی به علی لاریجانی آمده است: «احتراما، در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی، برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.»

محمود نیلی احمدآبادی متولد 1335 اصفهان، فارغ التحصیل سال 1360 در مقطع کارشناسی از دانشگاه شیراز بوده و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف در گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال 1367 به پایان رسانده و مقطع دکترای خود را در دانشگاه توهوکوی ژاپن در سال 1373 گذرانده است. وی هم اکنون استاد رسمی و تمام وقت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران است.

نیلی پیش از این مدیریت بخش مهندسی جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز، معاونت فنی و پژوهشی نیروی هوایی سپاه پاسداران، معاونت آموزشی گروه متالورژی دانشگاه تهران و معاونت پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران را عهده دار بوده است و از سال 73 تاکنون در دانشکده فنی تدریس می کند. نیلی احمدآبادی از خرداد امسال تاکنون سرپرست دانشگاه تهران بوده است.

به گزارش سایت فرارو، یکی از موارد مناقشه رضا فرجی دانا، وزیر پیشین علوم با مجلس که در نهایت به استیضاح او منجر شد، انتصاب محمود نیلی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران بوده است.

به گزارش تسنیم، عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به معرفی محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، درباره وضع ریاست دانشگاه تهران گفته است: آقای نیلی احمدآبادی فعلاسرپرست دانشگاه تهران است و در صورت رای اعتماد مجلس به وی، گزینه مناسبی برای ریاست این دانشگاه انتخاب می کنیم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تصریح کرد: دلیل عدم معرفی نیلی احمدآبادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این مساله بوده است. یک نماینده مجلس هم به بولتن نیوز گفته است: چندی پیش نمایندگان مجلس از محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم سوال کردند که چرا نیلی برای تصدی ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است، که وی در جواب گفته بود «بعدا در این زمینه توضیح می دهم.»