آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۱۰
حوادث
۱۹

سرقت از دانشجوی جوان با یک شکلات

مرد تبهکار که با شکلات مسموم اموال پسر دانشجویی را سرقت کرده بود، در دام ماموران پلیس گرفتار شد.

به گزارش پلیس آگاهی، دهم خرداد امسال جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری 208 ترمینال جنوب راز سرقت های مرد شیاد را فاش کرد. او به ماموران گفت: هفتم خرداد امسال برای آمدن به تهران در کمربندی قم سوار یک دستگاه اتوبوس شدم که از بیرجند به تهران می رفت. پس از سوار شدن به اتوبوس، مرد میانسالی کنارم نشست و پس از دقایقی باب صحبت را باز کرد و یک شکلات به من داد. زمانی که دیدم این شخص خودش هم از این شکلات ها می خورد، من نیز شکلات تعارفی را خوردم، اما پس از دقایقی سرگیجه شدیدی گرفتم و پس از آن دیگر متوجه چیزی نشدم. زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم سه روز است در بیمارستان هستم. آن زمان بود که فهمیدم تمامی وسایلم شامل یک دستگاه لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، مدارک شناسایی و تمام وجه نقد همراهم سرقت شده است.

شناسایی متهم

با توجه به شگرد سرقت، کارآگاهان با چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار یکی از مجرمان سابقه دار به نام محمد چهل و دو ساله را با 12 سابقه دستگیری شناسایی کردند که مالباخته پس از مشاهده تصویر این شخص، وی را شناسایی و سارق اموالش معرفی کرد. بررسی سوابق محمد نشان داد وی از سال 76 تاکنون، بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق موادمخدر، سرقت خودرو و وسایل داخل آن و قاچاق مشروبات الکلی دستگیر شده است.

با شناسایی هویت محمد، مخفیگاه وی در منطقه پیروزی شناسایی شد و ماموران او را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه گفت: با توجه به تعدد سوابق متهم و احتمال وقوع سرقت های دیگر از سوی او، درخواست انتشار تصویر متهم بدون پوشش چهره از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین دلیل از تمام شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده اند، دعوت می شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان شهدای پانزدهم خرداد مراجعه کنند.