آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۴
ادب و هنر
۸

نبض هنر

تجلیل از حجت الاسلام تاج لنگرودی در «پرده عشاق» فرهنگسرای فردوس

مراسم بزرگداشت و تکریم مفاخر حسینی (پرده عشاق) دوم آذرماه با تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تاج لنگرودی در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود. مراسم بزرگداشت و تکریم مفاخر حسینی «پرده عشاق» یکشنبه دوم آذر میزبان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد کریم منصوری قاری بین المللی و حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تاج لنگرودی است. دومین دوره ویژه برنامه «پرده عشاق» با هدف تقویت هویت دینی شهروندان، معرفی و تکریم مفاخر و نخبگان ملی، شهری و محلی، الگوسازی برنامه های فراگیر و جریان ساز محتوامحور با اثرگذاری بر مخاطبان و گسترش محاسن و فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی و خصلت های محوری برگزار می شود. همچنین ایجاد زمینه یی برای بالارفتن معرفت عاشورایی، تقویت همبستگی گروهی با استفاده از به رخ کشیدن همگانی بودن عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در تمام گروه های سنی و اقشار جامعه و ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر از دیگر اهداف این مراسم بزرگداشت است. علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند یکشنبه دوم آذر ساعت 15 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44058900 تماس گرفته یا از تارنمای ferdos. farhangsara. ir بازدید کنند.

جلال تهرانی «دو دلقک و نصفی» را به صحنه می برد

ایلنا|نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی 11 آذر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. «دو دلقک و نصفی» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی با همراهی جمعی از اعضای مکتب تهران اجرا می شود. تمامی بازیگران و عوامل نمایش جلال تهرانی از شاگردان کلاس های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی وی در همایش های مکتب تهران هستند.

صدای بیمار مبتلابه سرطان در سینماحقیقت

ایلنا| فیلم «خون سرد» ساخته هادی معصوم دوست که مستندی درباره یک جوان مبتلابه بیماری سرطان است، در بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده می رود. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.