آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۶
حوادث
۱۴

خبر کوتاه

30 کشته در سیل مراکش

ایسنا| جاری شدن سیل در جنوب مراکش بیش از 30 کشته برجای گذاشت.

بنابر اعلام مقامات داخلی مراکش، توفان کم سابقه جنوب این کشور را درنوردید که منجر به جاری شدن سیل و کشته شدن دست کم 30 تن شد. همچنین چند نفر دیگر هم ناپدید شدند. وزارت کشور مراکش اعلام کرد که با کمک خودروها و قایق های نجات افرادی که در سیلاب گیر افتاده بودند نجات پیدا کردند و جست وجوها برای یافتن ناپدیدشدگان ادامه دارد. در این حادثه 100 خانه گلی در مناطق جنوبی مراکش بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده یا خسارت دیده اند. همچنین 100 مسیر ارتباطی در این منطقه نیز مسدود شده است.

10 مجروح در واژگونی اتوبوس

فارس| به دنبال واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کهگیلویه و بویراحمد 10 نفر مجروح شدند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: حوالی ساعت 22 شامگاه یکشنبه یک دستگاه اتوبوس در محور یاسوج- اقلید پس از توقف در پاسگاه پلیس راه مجددا ادامه مسیر داد که در یک پیچ راستگرد به سمت راننده واژگون شد. وی با اشاره به اینکه این حادثه 10 مجروح برجای گذاشته است، خاطرنشان کرد: علت این حادثه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده به دلیل نیروی گریز از مرکز گزارش شده است.

تصادف مرگبار در نپال

ایسنا| مقامات داخلی نپال از کشف اجساد 47سرنشین اتوبوس حادثه دیده در یکی از مناطق غربی این کشور خبر دادند.

بنا بر اعلام مقامات داخلی نپال، یک دستگاه اتوبوس مسافربری روز پنج شنبه گذشته در یک جاده کوهستانی از مسیر منحرف شد و به داخل رودخانه یی سقوط کرد. نیروهای امداد و نجات نپال پس از وقوع این حادثه به محل اعزام شدند اما عملیات امداد و کمک رسانی به سرنشینان اتوبوس به دلیل دورافتاده بودن محل حادثه و نامناسب بودن وضعیت جوی متوقف شده بود. تنها 10 نفر از سرنشینان این اتوبوس توانستند با شنا کردن، خود را به محلی امن برسانند و پس از آن به بیمارستان منتقل شدند. وقوع سوانح رانندگی در مناطق کوهستانی نپال به دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده ها، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بی کیفیت بودن خودروهای سواری شایع است.