آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی: علما نسبت به اهانت آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم ساکت نخواهند نشست

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از برکات مذاکرات را اثبات دشمنی و خصومت آمریکا، غرب و استکبار جهانی با نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست و گفت: باید در این موضوع مراقبت و هوشیاری بیشتری به خرج داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: چندین سال است که مردم بحرین از ظلم و بیدادگری آل خلیفه که با حمایت عربستان، آمریکا و کشورهای استکباری صورت می گیرد به ستوه آمده اند؛ چندین روز پیش نیز آل خلیفه برای محکم کردن ریشه خود انتخاباتی برگزار کرد که با تحریم مردم و علما روبرو شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: پس از تحریم انتخابات، نیروهای آل خلیفه بدون هیچ دلیل و مجوزی به منزل این عالم بحرینی یورش بردند؛ حوزه علمیه قم حمله به منزل شیخ عیسی قاسم و هتاکی نسبت به ایشان را جدا محکوم می کند و در برابر این جریان علما ساکت نخواهند ماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره روند مذاکرات هسته ای نیز عنوان کرد: مذاکرات خوب پیش رفته است، چرا که اینها با منطق، دلیل، استدلال، قدرت روحی و فکری در برابر آمریکا و 1 + 5 ایستاده اند، البته در این موضوع باید مراقبت و هوشیاری بیشتری به خرج داده شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکیدکرد: یکی از برکات این مذاکرات اثبات دشمنی و خصومت آمریکا، غرب و استکبار جهانی با نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

استاد برجسته درس حوزه علمیه قم در ادامه به موضوع تبعیض نژادی در آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: آنها ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند در حالی که خودشان هنوز نتوانسته اند سیاه پوستان را به عنوان نژاد این کشور قبول کنند، آنها هنوز قبول نکرده اند که سیاه پوستان همانند ما انسان هستند.