آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره عرضه کالباس خوک و گراز در تهران گفت: هیچ تولیدکننده مجازی از گوشت خوک در تولید فرآورده های خود استفاده نمی کند و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، قطعا آن فرآورده به صورت قاچاق وارد کشور شده است. نیره پیروزبخت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران کشوری اسلامی است و رخ دادن چنین موضوعی با عقل جور در نمی آید. وی ادامه داد: تشخیص گوشت خوک با سایر گوشت ها کار بسیار دشواری است و مصرف کننده نمی تواند تشخیص دهد. پیروز بخت با تاکید بر اینکه این مسئله نمی تواند در ایران وجود داشته باشد، اظهار کرد: حتی اگر یک درصد هم چنین موضوعی صحت داشته باشد، قطعا سازمان ملی استاندارد با واحدهای تولیدی فرآورده های گوشتی که از این نوع گوشت استفاده کنند، برخورد و مقابله خواهد کرد.

* سازمان هواپیمایی کشوری از انتخاب دو نفر از کارشناسان این سازمان به عنوان بازرس ایکائو در حوزه امنیت هوانوردی خبر داد. روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در راستای انجام بازرسی از کشورهای عضو ایکائو مطابق با رویکرد جدید، برنامه ای تحت عنوان پایش مستمر دوره ای (CMA) در کشور بحرین با حضور اساتید ایکائو با هدف انتخاب افراد واجد شرایط به عنوان بازرس بین المللی در حوزه امنیت هوانوردی به منظور پایش فعالیت های کشورهای عضو در حوزه یاد شده برگزار شد. در این دوره آقایان حسن خوشخو و سید امین میرجوادی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در دوره مذکور حضور یافتند که موفق به اخذ گواهینامه مربوطه شدند.

* دولت از ورود توربین های دست دوم خارجی به برخی نیروگاه ها بی اطلاع است. حمید چیت چیان- وزیر نیرو- در گفت وگو با ایسنا، از واردات توربین های دست دوم به کشور ابراز بی اطلاعی کرد. چندی پیش مدیر یکی از شرکت های فعال در صنعت نیروگاهی ادعا کرده بود به دلیل کاهش هزینه تامین توربین های دست دوم نسبت به توربین های نو، در برخی بخش ها به ویژه در صنعت نفت و گاز اشتیاق برای خرید توربین های دست دوم ایجاد شده، به گونه ای که با توجه به نبود مقررات خاص از توربین های دست دوم وارداتی استفاده می شود.

* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره های 2239، 2270 الی 2275، 3620، 3622، 3601 الی 3604 از روز شنبه به مدت 72 ساعت دچار اختلال می شود.