آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
اقتصادی
۴

تامین اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی خودکار انجام می شود

مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی به شکل سیستمی و خودکار انجام می شود.

سعید حسینی افزود: تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی توسط اپراتور تعیین نمی شود بلکه سیستم براساس قوانین، مقررات و ضوابط تعبیه شده در آن نسبت به تعیین آن اقدام می کند.

وی با بیان اینکه دفترچه درمانی یکی از مهم ترین مزایای هر بیمه شده ای در سازمان تامین اجتماعی است، گفت: در هنگام دریافت اغلب خدمات سازمان به همراه داشتن آن ضروری است.

وی افزود: دفترچه درمان عادی دارای 15 نسخه 3 برگی برگ اول مخصوص پزشک، برگ دوم مخصوص داروخانه، آزمایشگاه یا رادیولوژی و... و برگ سوم مخصوص بیمار است که مشخصات کامل فرد بیمه شده شامل نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، شماره 18 رقمی سریال، کدملی، تاریخ ویزیت، نسبت بیمه شده با بیمه شده اصلی و نوع بیمه در آن قید شده است.

وی افزود: دفترچه درمان بیمه شدگان تبعی بالای 2 سال برای دریافت خدمات حتما باید عکسدار باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برای دفترچه های درمانی بیماران مبتلابه بیماری های مزمن و بیماران خاص تمهیداتی اندیشیده است، اظهار داشت: این بیماران پس از ارائه مدارک لازم به دفاتر اسناد پزشکی و تایید آنها می توانند از خدمات ویژه سازمان استفاده کنند.

وی افزود: دفترچه درمانی بیماران خاص 45 برگ و مستمری بگیران تامین اجتماعی 24 برگ است.