آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
صفحه آخر
۱۲

با اشاره به اوضاع فاجعه بار منطقه، وزیر دفاع پاکستان: آمریکا قابل اعتماد نیست

وزیر دفاع پاکستان به صراحت اعلام کرد، ایالات متحده دوست قابل اعتمادی برای پاکستان نیست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «خواجه محمدآصف» طی نشست «مرکز مطالعات راهبردی پاکستان» گفت: اگرچه آمریکا سال های طولانی دوست ما بوده، اما هیچ گاه دوست قابل اعتمادی نبوده است.

وزیر دفاع پاکستان افزود: سیاست خارجی آمریکا برای منطقه ما فاجعه بار بوده است.

آصف با اشاره به انتقاد اخیر وزارت دفاع آمریکا از پاکستان و متهم کردن اسلام آباد به حمایت از گروه های شبه نظامی در هند و افغانستان، گفت که این اتهامات ناامیدکننده و بی اساس است. وی تصریح کرد: طرح چنین اتهاماتی علیه پاکستان در شرایطی که این کشور قربانی های زیادی را در نبرد علیه تروریسم داده است، نشان می دهد که آمریکا به پاکستان اعتماد ندارد.

آصف پس از انتقاد شدید از سیاست خارجی آمریکا، به روابط گرم پاکستان با چین و روسیه اشاره کرد و از روسیه به عنوان یک ابرقدرت در حال ظهور نام برد و گفت: روابط میان پاکستان و این کشورها افزایش می یابد.

پیش از این نیز «پرویز مشرف» رئیس جمهور اسبق پاکستان اظهارات مشابهی را درباره آمریکا انجام داده بود. پاکستان تا سال 2001 شرایط نسبتا آرامی داشت. ولی از زمانی که با ایالات متحده در جنگ علیه تروریسم هم پیمان شد، اوضاع داخلی این کشور به شدت بی ثبات گردید و هزاران نفر بر اثر حملات تروریستی و یا حملات پهپادهای آمریکایی جان خود را از دست دادند.

اکنون مقامات اسلام آباد حس می کنند هزینه های گزافی را در جنگ آمریکا علیه تروریسم پرداخته اند بدون اینکه چیزی به دست آورند.

مقامات پاکستان حتی مشروعیت خود را در میان مردم این کشور از دست داده اند. بی ثباتی سیاسی، حملات تروریستی، بی اعتمادی مردم نسبت به مقامات و حملات پهپادهای آمریکایی از ویژگی های عرصه سیاسی پاکستان و از جمله خبرهای همیشگی مربوط به این کشور است که به جهان مخابره می شود.

دیروز نیز از پاکستان گزارش شد، هشت غیرنظامی بر اثر حمله پهپادهای آمریکایی به نوار قبایلی شمال غرب پاکستان جان خود را از دست دادند.