آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
صفحه آخر
۱۲

گسترش اعتراض ها به یورش نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم

موج گسترده محکومیت های داخلی و خارجی به یورش گسترده ماموران آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ها، یورش وحشیانه نیروهای امنیتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه «الدراز» با موجی از محکومیت در داخل و خارج این کشور همراه شده است.

در داخل بحرین، مردم این کشور در اعتراض به تعرض نیروهای دولتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

نظامیان رژیم آل خلیفه بامداد سه شنبه به همراه تعدادی نقابدار به منزل شیخ عیسی قاسم روحانی سرشناس بحرینی حمله کردند و به تفتیش دقیق منزل وی پرداختند. طبق گزارش های منتشر شده ماموران آل خلیفه از کارت های شناسایی اعضای خانواده وی عکسبرداری کردند و دستگاه رایانه و وسایل شخصی فرزند وی را نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار داده اند.

مردم بحرین در حالی که تصاویر شیخ عیسی قاسم را حمل می کردند شعار می دادند جانم فدای رهبر. تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند که این تعرضات و اقدامات خشونت آمیز آنان را از ادامه راه انقلاب و خواسته آنها مبنی بر تغییر حکومت منصرف نخواهد کرد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی آل خلیفه خیابان ها را مسدود و با پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان کردند. به گفته کارشناسان، مشارکت 99 درصدی در همه پرسی مردمی علیه رژیم آل خلیفه، مهمترین دلیل برای حمله به منزل رهبران شیعیان بحرین بوده است.

جمع زیادی از روحانیون و شهروندان بحرینی با حضور در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم حمله نیروهای آل خلیفه را محکوم کردند و آن را واکنش رژیم حاکم به شکست در انتخابات به شمار آوردند.

شیخ میثم السلمان، مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین در این باره گفت: «حکومت بحرین مسئول پیامدهای حمله شنیع به بیت شیخ قاسم است.»

جمعیت الوفاق بحرین نیز حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم و اعلام کرد که رژیم عواقب حمله جسارت آمیز خود به منزل شیخ عیسی قاسم را خواهد دید.

الوفاق افزود: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم با دستور مقامات بالاانجام شده است و این جسارت در حق شیخ عیسی قاسم جسارت به همه مردم محسوب می شود.

حزب الله لبنان ضمن محکومیت یورش نیروهای بحرینی به منزل شیخ عیسی قاسم اعلام کرد که این تجاوزها به منزله اهانت آشکار به شخصیت های ملی و مقدسات، نقض تمامی قوانین، کرامات و حقوق شهروندان بحرینی است.