آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
صفحه آخر
۱۲

بمباران مقر اصلی تکفیری ها در سوریه تروریست ها پا به فرار گذاشتند

ارتش سوریه با هدف قراردادن شهر الرقه در شرق سوریه شمار زیادی از تروریست های تکفیری را به هلاکت رساند و تعدادی دیگر را نیز فراری داد.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش سوریه روز سه شنبه شهر الرقه که به مقر اصلی تروریست های داعش در سوریه تبدیل شده است را هدف قرارداد که طی آن دست کم 130 نفر کشته و 50 تن مجروح شدند.

شهر الرقه در 160 کیلومتری شرق حلب واقع شده و بزرگترین مقر تروریست های داعش محسوب می شود.

تلفات سنگین تروریست های تکفیری در شرایطی به دست آمده که چند روز اخیر نیروهای ارتش با پاکسازی مناطق منتهی به الرقه به پشت دروازه های این شهر رسیده و عملیات جدیدی را برای تصرف این شهر آغاز کرده بودند. منابع نظامی دولت سوریه پیش از این اعلام کرده بودند که پشت دروازه های «الرقه» رسیده اند و به زودی عملیات بزرگی را آغاز خواهند کرد.

طبق گزارش های منتشر شده نیروهای ارتش کلیه راه های منتهی به این شهر را مسدود و حلقه محاصره تروریست ها را تنگ تر کردند تا تروریست ها نتوانند از جاده های منتهی به این شهر فرار کنند یا کمک های ارسالی از سوی حامیان خارجی شان دریافت کنند.

روز دوشنبه نیز نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده ای را برای نبرد علیه تروریست ها در حومه استان «ادلب» آغاز کردند. به دلیل اهمیت فوق العاده این استان، ارتش سوریه این عملیات را عملیاتی سرنوشت ساز عنوان کرده است.

پیروزی ها و پیشروی های پی درپی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور در حالی صورت می گیرد که تحلیلگران نظامی اخیرا اعلام کردند که به زودی خبر پیروزی های گسترده ارتش سوریه اعلام خواهد شد.

به گفته کارشناسان، عملیات پیروزمندانه ارتش سوریه در جبهه های مختلف و متقابلا شکست تروریست های تکفیری طی روزهای اخیر به حدی بوده که حامیان خارجی تروریست ها غافلگیر شده و راه حل های سیاسی را برای حل بحران سوریه مطرح کرده اند.

در همین رابطه وزیر خارجه ترکیه با اشاره به برآوردهای اطلاعاتی تاکید کرد که 600 تبعه ترکیه برای مبارزه با گروه های تروریستی از جمعه به داعش پیوسته اند که 100 نفر از آنها کشته شده اند.