آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد: افزایش قیمت برخی داروهای ایرانی تا پایان سال

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در 3 ماهه چهارم سال داروهای وارداتی با کاهش قیمت 20 درصد روبرو می شوند اما داروهای ایرانی افزایش قیمت جزئی خواهند داشت.

ایرج حریرچی در همایش معاونین بهداشتی و مراسم عملیاتی کردن مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهر و شهرهای کوچک، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به حاشیه شهرها با همه مشکلات موجود ارائه خدمت می داد اما به هر حال پوشش کاملی وجود نداشت به همین دلیل به دنبال توسعه شبکه بهداشتی در این مناطق هستیم که به شکل خرید خدمت از بخش غیردولتی خواهد بود.

به گزارش فارس، حریرچی در مورد وضعیت قیمت داروهای وارداتی و ایرانی در کشور اظهار داشت: سازمان غذا و دارو اعلام کرده که در 3 ماهه چهارم سال داروهای وارداتی با کاهش قیمت روبرو شوند، این کاهش قیمت که به حدود 20 درصد می رسد در برخی از اقلام آغاز شده است.

وی ادامه داد: داروهایی که در بازار موجود است و مربوط به واردات سال گذشته است کاهش قیمت نخواهد داشت.

حریرچی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی و تولیدی نداشتیم اما با توجه به اینکه باید تولید دارو در کشور مقرون به صرفه باشد افزایش قیمت جزئی برای داروهای ایرانی پیش بینی می شود.

حریرچی درباره برنامه پزشک خانواده نیز گفت: این برنامه در استان های فارس و مازندران به شدت ادامه دارد به طوری که در روزهای اخیر ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده در فارس مستقر شده و پزشک خانواده روستایی برای 23 میلیون جمعیت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر ادامه دارد.

وی افزود: این برنامه به تدریج ادامه پیدا می کند چرا که تکلیف قانونی ما بوده و طبق سیاست های ابلاغی نظام سلامت باید ابلاغ شود بنابراین اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با قوت ادامه می یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با ریزش پزشک مواجه نیستیم البته در گذشته به دلیل مکانیزم دستمزدها اتفاق افتاده و زمانی که کار را ما به دست گرفتیم 4 هزار و 800 پزشک وجود داشت که اکنون به 5 هزار و 900 پزشک ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده و توزیع پزشکان فارغ التحصیل امسال مشکل کمبود پزشک در روستاها برطرف شود.