آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

توضیحات مولاوردی درباره تفاهم نامه با صندوق جمعیت، پای مشاوران خارجی به پروژه «خانواده سالم» باز نشده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما تاکنون نه تنها از مشاور بین المللی بلکه از مشاور ملی هم برای پروژه خانواده سالم استفاده نکرده ایم.

شهیندخت مولاوردی با بیان مطالب بالااظهار داشت: در تفاهم نامه میان معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و صندوق جمعیت موضوع استفاده از مشاوره بین المللی قید شده است؛ اما ما نه تنها از مشاور بین المللی بلکه از مشاور ملی هم برای پژوهش و طی مراحل این پروژه استفاده نکرده ایم، البته مشاور بین المللی می تواند یک فرد داخلی باشد.

وی در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: برای مرور منابع و فراتحلیل منابع خانواده سالم از استادان و افراد با تجربه بهره برده ایم، بنابراین پای مشاوران خارجی به این پروژه باز نشده است.

گفتنی است در پی انتقادهای مطرح شده نسبت به مفاد پروژه خانواده سالم مبنی بر امکان استفاده از مشاوران بین المللی در این پروژه که میان صندوق جمعیت ملل متحد و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری منعقد شده است، مسئولان و نمایندگان مجلس به شدت نسبت به آن واکنش نشان دادند.

در هفته گذشته فراکسیون اصل 90 مجلس با افشای فعالیت های مولاوردی در تعامل با برخی از مراکز زیرمجموعه سازمان ملل بدون هماهنگی با مراجع قانونی، اعلام کرده بود: «با توجه به اقداماتی که اخیرا انجام شده است باید عملکرد معاونت مورد بررسی قرار گیرد و کمیسیون اصل 90 به عنوان یکی از نهادهای نظارتی وارد این کار شده است.»

هرچند مولاوردی ادعا می کند تاکنون پای مشاوران خارجی به این پروژه باز نشده است، اما آنچنان که خود او تاکید کرده است، استفاده از مشاوره بین المللی در این قرارداد قید شده، پس مانعی در این رابطه وجود ندارد و هر لحظه امکان استفاده از مشاورین غربی در این زمینه وجود دارد.

البته سوال اصلی این است که با وجود بحران خانواده و تنزل ارزش و جایگاه زنان و نگاه ابزاری به آنها در غرب، این مشاوران غربی که در کار مملکت خود مانده اند، چه کمکی می توانند به بهبود اوضاع در کشور داشته باشند؟!